lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز توزیع کارت داوطلبان کنکور سراسری سال 1385 بر اساس شماره شناسنامه از پنجم تیر ماه، تهیه سؤالات کنکور در شش چیدمان مختلف، اخراج داوطلب از دانشگاه در صورت عدم صحت معدل اعلامی، برگزاری کنکور سراسری در 15 کشور خارجی و عدم تفاوت سوالات امسال با سالهای گذشته خبر داد.

دکتر محمد حسین پورکاظمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، با بیان اینکه کارتهای ورود به جلسه آزمون در روزهای دوشنبه و سه شنبه پنجم و ششم تیرماه توزیع می شود، درخصوص نحوه توزیع کارت داوطلبان، تصریح کرد: اطلاعات کامل در خصوص نحوه توزیع کارت در هفته نامه پیک سنجش روز دوشنبه 29 خردادماه درج خواهد شد و طی آن کارت ورود به جلسه بر اساس شماره شناسنامه و سال تولد در حوزه‌های تعیین شده توزیع می‌شود.

وی افزود: داوطلبان باید در روزهای تعیین شده برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

دکتر پورکاظمی با بیان اینکه در زمان توزیع کارت یک برگه راهنمای آزمون نیز در اختیار داوطلبان قرارمی‌گیرد، اظهار کرد: برخی از رشته‌های کنکور رشته‌های دارای شرایط خاص هستند، ‌داوطلب برای انتخاب این رشته‌ها باید کد مربوط به رشته انتخابی خود را از طریق برگه راهنمای آزمون برداشته و در روز آزمون درپاسخنامه خود وارد کند، چرا که در غیراین صورت امکان انتخاب این رشته‌ها برای آنها وجود نخواهد داشت.

وی گفت: داوطلب همچنین باید آگاه باشد که نتایج رشته‌های خاص زودتر از نتایج نهایی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

عدم صحت معدل اعلامی داوطلب منجر به اخراج وی می‌شود

دکتر پورکاظمی با اشاره به تاثیر معدل داوطلبان در کنکور امسال، اظهار کرد: تنها معدل داوطلبانی که در سال 84 دیپلم خود را اخذ کرده‌اند در کنکور با تاثیر مثبت اعمال می شود، چرا که تنها در سال 84 امتحان نهایی به صورت سراسری و کشوری برگزار شد.

معاون سازمان سنجش همچنین با تاکید بر اینکه داوطلبان باید معدل صحیح و دقیق خود را در پاسخنامه اعلام کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال برخی از داوطلبان نمره معدل خود را عددی بالاتر از معدل واقعی خود درج می‌کنند که این مساله به دلیل تاثیر مثبت معدل در نمره کل، منجر به قبولی داوطلب در کنکور می‌شود، بنابراین سازمان سنجش برای جلوگیری از وقوع اینگونه تخلفها مقرر کرده است تا معدلهای اعلامی داوطلبان با دبیرستان محل فارغ التحصیلی داوطلب چک شود و در همین راستا برگه تاییده محل فارغ التحصیلی مبنی بر صحت معدل اعلامی داوطلب از مدارک ضروری برای ثبت نام است، بنابراین عدم صحت معدل اعلامی از سوی داوطلب منجر به اخراج وی خواهد شد.

تهیه سوالات در شش چیدمان مختلف

دکتر پورکاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در کنکور امسال برای حفظ ایمنی کنکور و جلوگیری از تخلفات در جلسه آزمون، سوالات با شش چیدمان مختلف تهیه می‌شود. بنابراین سوالات داوطلبانی که در جلسه امتحان کنار هم نشسته‌اند به هیچ عنوان شبیه به هم نیست که این امر به پیشگیری از تخلف و تقلب در جلسه امتحان کمک زیادی می‌کند، البته در این میان کلیه دفترچه‌های داوطلبان دارای کد است که داوطلب باید حتما این کد را در پاسخنامه خود وارد کند، چرا که عدم درج کد بر روی پاسخنامه به معنای عدم تصحیح آن خواهد بود. همچنین داوطلب باید دقت کند که دفترچه‌های شماره 2 و 3 در گرو‌ه‌های آزمایشی که دارای چند دفترچه است دارای کدهای متفاوتی است.

سوالات کنکور امسال هیچ تفاوتی با سوالات سال‌های گذشته ندارد

دکتر پورکاظمی در ادامه گفت‌وگوی خود با ایسنا تاکید کرد: سوالات کنکور امسال هیچ تفاوتی با سوالات سال‌های گذشته ندارد، بنابراین داوطلبان می‌توانند برای آگاهی از نحوه و چگونگی سوالات به آزمونهای سالهای گذشته مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سختی و آسانی سوالات یک امر نسبی است، تصریح کرد: آن دسته از داوطلبانی که به خوبی مطالعه کرده‌اند، بدانند که به راحتی می‌توانند به سوالات پاسخ دهند و اگر سوالات سخت است برای همه سخت است و نباید باعث نگرانی داوطلبان پرتلاش شود.

وی همچنین بر استفاده از مداد و پاک کن مناسب در جلسه آزمون تاکید کرد و گفت: داوطلب باید از مداد مشکی نرم و پاک کن مناسب استفاده کند.

داوطلب در زمان باقیمانده تا کنکور به دوباره نگری نکات مهم بپردازند

معاون سازمان سنجش در توصیه‌ای به داوطلبان در خصوص روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: داوطلب در این مدت باید همچنان روحیه و شادابی خود را حفظ کند وهرچه در این مدت مطالعه شده کافیست. داوطلب در این مدت باید نکات مهم برجسته شده و یا یادداشت شده را مجددا مرور و مطالعه کند، به عبارت دیگر در این مدت به دوباره نگری نکات مهم بپردازند و با توکل به خدا خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند.

برگزاری کنکور سراسری در 15 کشور خارجی

فراهم آوردن تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی سوالات کنکور در خارج از کشور

دکتر پورکاظمی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در 15 کشور خارجی علاوه بر ایران، اظهار کرد: بر این اساس کنکور در کشورهای امارات متحده عربی، قطر، کویت، سوریه، لبنان، ترکیه، پاکستان در دو حوزه اسلام آباد و کویته، انگلستان، آلمان در دو حوزه برلین و هامبورگ، آذربایجان، هندوستان، ژاپن و مالزی برگزار می شود.

معاون سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به فراهم آوردن تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی سوالات کنکور در خارج از کشور و برگزاری این آزمون در صحت و سلامت کامل، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا از لو فتن سوالات آزمون با توجه به تفاوت ساعت در کشورهای مختلف پیشگیری شود.

2 دختر جوان سرکرده باند رمال ها بودند

images/20060614/women.jpg 2 دختر جوان که با تشکیل باند رمالی در یکی از روستاهای اردبیل ، از مردم کلاهبرداری و سرقت می کردند ، دستگیر شدند.
چندی پیش مردی با مراجعه به کلانتری 11 روستای درشق اردبیل با ارائه شکایتی عنوان کرد ، در غیاب وی 2 دختر جوان پس از ارتباط با همسرش ادعا کرده اند یک بدبختی بزرگ بزودی سراغ خانواده ام خواهد آمد و آنها می توانند مانع از وقوع این بدبختی شوند. شاکی در ادامه افزود: پس از این که آنها همسرم را با این ترفند فریب دادند ، او را با دارو بی هوش کرده و سپس پول و طلاهای موجود در خانه را به سرقت برده اند.

آغاز تحقیقات

به دنبال این شکایت ، ماموران تحقیقات گسترده ای را در این ارتباط آغاز کردند و متوجه شدند از چندی پیش 2 دختر جوان به نامهای زیبا و بهار ج که احتمالا با هم خواهرند ، در یکی از روستاهای منطقه اردبیل به نام نقدکندی مخفی شده اند. با گزارش موضوع به بازپرس دادسرای اردبیل ، دستور بررسی و تحقیق در زمینه شناسایی و دستگیری هر 2 متهم صادر شد و ماموران متوجه شدند این دو دختر از سرکردگان یک باند بزرگ رمالی هستند که در سطح گسترده از خانم ها کلاهبرداری و سرقت می کنند. همچنین بررسی های پلیس نشان داد ، آنها ابتدا در خصوص وضعیت خانوادگی افراد به صورت غیرمحسوس تحقیق کرده و در ادامه پس از ارتباط با این افراد و ارائه اطلاعات مربوط به زندگی شخصی آنها اعتماد سوژه های مورد نظر خود را جلب می کنند.

دستگیری اعضای باند

با جمع بندی اطلاعات و صدور دستور قضایی ، ابتدا زیبا و بهار دو دختر سرکرده این باند دستگیر و با تحقیق از آنها تمامی همدستان این 2 متهم که شامل 7 مرد و 8 زن بودند ، پیش از آن که فرصت فرار از استان اردبیل را پیدا کنند ، دستگیر شدند. با دستگیری متهمان و کشف یک دستگاه خودرو و لوازم مربوط به رمالی ، متهمان به دستور بازپرس دادسرای اردبیل برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی اردبیل قرار گرفتند. یادآور می شود متهمان پس از دستگیری ، ابتدا منکر رمالی و کلاهبرداری بودند که از سوی برخی مالباختگان در پلیس آگاهی اردبیل شناسایی شدند. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

آدم ربایی 300 میلیون تومانی ناکام ماند

images/20060614/bads.jpg
 
مرد 20 ساله تهرانی که از سوی شریک سابق داماد خانواده شان ربوده شده و ربایندگان در قبال آزادی اش 300 میلیون تومان پول طلب کرده بودند ، با تلاش کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی کرج پس از 20 روز از چنگال ربایندگان آزاد شد.
به گزارش خبرنگار جام جم ، روز 6 خرداد مردی به پلیس آگاهی کرج مراجعه و از گم شدن فرزند جوانش خبر داد. این مرد در تشریح ماجرا به پلیس گفت : پسر 20 ساله ام به نام نریمان 3 روز پیش با خودروی پژوی 206 مشکی رنگش از مقابل محل کارش ناپدید شد. ابتدا گمان بردیم پیش دوستانش باشد اما خبری از او نشد تا این که یکی از دوستان پسرم گفت ، آخرین بار او را در حالی که 2 دختر جوان سوار خودرویش بودند و به سمت آزادراه تهران کرج در حرکت بوده ، مشاهده کرده است.
با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد ، تحقیقات برای یافتن جوان گمشده آغاز شد.

تقاضای 300 میلیونی
ربایندگان برای آزادی مرد جوان

عصر همان روز، مرد شاکی بار دیگر به مرکز پلیس مراجعه کرد و گفت : فرد ناشناسی با خانه ام تماس گرفت و گفت ، نریمان را به گروگان گرفته و در قبال آزادی اش باید 300 میلیون تومان پرداخت کنید. وی افزود: آنها تهدید کردند اگر پلیس باخبر شود، جسد فرزندم را تحویل خواهند داد. به این ترتیب با توجه به حساسیت موضوع ، سردار رضا زارعی فرمانده انتظامی استان تهران ، دستور ویژه ای را صادر و کارآگاهان پلیس آگاهی کرج در قالب چند تیم عملیاتی به سرپرستی سرهنگ رحمانی ، سروان چراغی و سروان عباسقلی تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی ربایندگان و آزادی جوان ربوده شده ، آغاز کردند. در ادامه تحقیقات ، پلیس به تحقیق بیشتر از خانواده نریمان (پسر ربوده شده) پرداخت که مشخص شد ، داماد خانواده از چند وقت پیش اختلاف حساب هایی با یکی از شرکایش که در جنوب کشور زندگی می کرده ، داشته است.
با کشف این سرنخ ، این فرضیه که ممکن است ربایندگان به انگیزه انتقام گیری از داماد خانواده ، برادرزن جوانش را به گروگان گرفته باشند ، قوت گرفت.
ماموران با آموزش به خانواده شاکی ، از آنها خواستند، تا اعتماد آدم رباها را جلب کنند. بنا بر این گزارش در ادامه تحقیقات ، پلیس ردپای آدم رباها را در بندرعباس شناسایی و با کسب نیابت قضایی از سوی بازپرس طاهرنژاد به بندرعباس عزیمت کردند و با تحقیق در این محل متوجه شدند ، آدم رباها پیش از حضور پلیس در بندرعباس به خانه ای در منطقه باغستان کرج نقل مکان کرده اند. با به دست آمدن این سرنخ ، ماموران در مرحله بعدی از تحقیقات ، فردی به نام کامبیز را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر و یک قبضه سلاح کمری نیز از وی کشف کردند. ماموران هنگام ترک محل ، با شنیدن صدایی از یکی از اتاق ها ، وقتی موضوع را بررسی کردند ، متوجه شدند صدا مربوط به همان جوان ربوده شده است که در این محل نگهداری می شود. با نجات فرد ربوده شده ، کامبیز اعتراف کرد با همدستی یکی از دوستانش به نام مجتبی اقدام به آدم ربایی کرده است که بلافاصله این متهم نیز دستگیر و تحقیق از آنها در شعبه سوم بازپرسی دادسرای کرج آغاز شد. متهمان اعتراف کردند ، از سوی فردی به نام قدرت و دوستانش به بهانه در اختیار قرار دادن مغازه اغفال شده و از جوان ربوده شده نگهداری می کرده اند. به دنبال این اعترافات ، دستور تحقیق و دستگیری قدرت و همدستانش صادر شد و متهمان در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

بازگشت به آغوش خانواده پس از 20 روز

نریمان ، مرد ربوده شده در گفتگو با خبرنگار ما گفت: چند هفته ای می شد که 2 دختر جوان با عناوینی مختلف به محل کارم می آمدند و مدام برایم ایجاد مزاحمت می کردند. نمی دانستم آنها از طرف چه کسی آمده اند. آن دو تهدیدم می کردند اگر به حرفهایشان گوش ندهم آبروی خانواده ام را خواهند برد. وی افزود: شب حادثه آن دو، به زور و تهدید سوار خودروی من شدند و خواستند آنها را به کرج منتقل کنم.
وقتی به حوالی زندان رجایی شهر کرج رسیدم ، آن دو از خودرو پیاده شدند و ناگهان 3 مرد ناشناس به سمتم هجوم آوردند و پس از ضرب و جرح ، مرا بیهوش کرده و به نقطه نامعلومی بردند و زمانی که به هوش آمدم ، خودم را داخل یک آپارتمان یافتم.
وی ادامه داد: آنها با تهدید اسلحه شماره تماس خانواده ام را گرفتند و وانمود می کردند که با داماد ما اختلاف حساب دارند و تا 300 میلیون تومان پول نگیرند ، مرا آزاد نمی کنند. آدم رباها طی این مدت چشمهایم را بسته بودند تا نتوانم آنها را شناسایی کنم و مدام مرا تهدید به مرگ می کردند تا این که پلیس مرا آزاد کرد.