lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

شهیاد از مصر تا ترکیه

ویدئو پاپ کرن در قمت موزیک

شهیاد


 

مدتهای زیادی بود که از شهیاد خبری نداشتیم. شایعه بود که رفته ترکیه . بعد گفتن که رفته مصر! آخه مصر چرا؟ پشت سرش از این و اون سراغش رو می گرفت.

یکی از شنونده های برنامه به اسم محمد، مامور" شهیاد یابی" شد! بالاخره بعد از بازگشتش به لس آنجلس ملاقات تلفنی میسر شد. و نتیجه اش اینجاست. شهیاد بعد از سه آلبوم ( به نام تو ، به یاد تو، برای تو) مشغول ضبط و تنظیم آلبوم جدیدشه . آلبوم "بی تو هرگز"

بهزاد: درووود شهیاد جان، به قول فردوسی که میگه " نوش دارو بعد از مرگ سهراب " ... آلبوم تو بیرون اومد و در حالی که آلبوم بعدیت هم تا چند هفته دیگه بیرون میاد، ما تازه داریم باهات مصاحبه می کنیم!

شهیاد: خوشحالم که وقتی پیش اومد تا با هم یه گپ خودمونی بزنیم.

بهزاد: البته توی این مدت پیدا کردنت هم خیلی سخت بود، کجا بودی؟

شهیاد: حقیقتش اینه که من بعد از کنسرت هایی که سال پیش انجام دادیم ( آلبوم "برای تو" ) برای ضبط آلبوم جدیدم که یکی دو ماه آینده از طریق شرکت ترانه به بازار میاد راهی ترکیه شدم و در اونجا فعالیتم رو ادامه دادم. حدود پنج سالی بود که با یکی از خواننده های معروف ترک، "امراه"، روی یک پروژه کار می کردیم.

شهیاد
شهیاد در ترکیه


بهزاد: آلبوم این کار مشترک به اسم چه کسی بیرون میاد؟

شهیاد: آهنگ ها در آلبوم ایشون جای داره که از طرف یکی از شرکت های معتبر ترک به نام DMC و Universal بیرون میاد. تا آخر این ماه آلبوم ایشون منتشر می شه. یک کلیپ ویدئویی پر خرج هم درست کردیم که در کانال های ترکی پخش خواهد شد.

بهزاد: این ویدئو رو کجا درست کردین؟

شهیاد: خواستیم بیشتر نشون بدیم که من اومدم ترکیه و ویدئو رو بیشتر در جاهای دیدنی و تاریخی ترکیه فیلمبرداری کردیم.

شهیاد
شهیاد و امراه و پدر شهیاد


بهزاد: توی این آهنگ، فارسی می خونین؟

شهیاد: من هم فارسی می خونم و هم ترکی! آقای امراه هم همین طور، هم ترکی و هم برای اولین بار فارسی خوند! من چون می دونستم امراه یکی از خواننده های محبوب در ترکیه هست و مردم دوستش دارن، برام خیلی مهم بود که بتونم زبان فارسی رو هم در بازار ترک و عرب رواج بدم و کاری کنم که گوش مردم اون طرف هم با زبان ما آشنا بشه.

برای همین تصمیم گرفتم یک قطعه که ترانه اون از بابک روزبه عزیز هست رو با امراه اجرا کنیم. من فکر کنم برای مردم ترک و عرب جالب باشه که از زبان یکی از خواننده های معروفشون به زبان های دیگه آهنگی بشنون. اسم این آهنگ هم هست "بی تو هرگز". این آهنگ در آلبوم خودم هم خواهد بود.

بهزاد: شهیاد، تیپت نسبت به آلبوم های گذشتت فرق کرده، جریان چیه؟

شهیاد ( با خنده بلند ): آدم باید سعی کنه به سمت مثبت قدم بر داره. البته این بستگی به زمان هم داره. خصوصاً درباره آلبوم جدیدم فکر می کنم حال و هوای ظاهری اون با آلبوم قدیمم خیلی فرق داره.

بهزاد: راستی برای من خیلی جالبه که این مدت رفته بودی مصر که کار تولید کنی! چرا اونجا؟

شهیاد: این کشورها از لحاظ تولید موسیقی از ما یک مقدار فعال تر هستند و سبک کارشون هم یک مقدار فرق داره. خواستم کاری کرده باشم که تا با حال هیچ کسی در بازار ایرانی نکرده باشه.

بهزاد: اتفاقاً من هم باهات موافقم. به نظر من هم یک دلیل بزرگ موفقیت موسیقی هندی و عرب ها، سابقه دویست ساله معاملاتشون با غرب هست و نوع کاری که از اونها یاد گرفتند!

شهیاد
شهیاد و امراه

شهیاد: دقیقاً. مخصوصاً در اروپا این نوع موسیقی ها هم رواج پیدا کرده. یکی از دلایل دیگه این کار، یعنی کار کردن در کشورهای دیگه، باز کردن راهی بود در بازارهای خارجی برای خودم و دوستان هنرمند دیگه.

توی بازار عرب ها و ترک ها دارم قراردادی می بندم که بتونیم برای بازارهای بزرگ تر راهی باز کنیم. من در این آلبوم حتی چهار تا از کارها رو به یک تنظیم کننده ترک واگذار کردم و بقیه رو خودم تنظیم کردم.

بهزاد: یه چیزی که در کار جدید تو می بینیم و واضحه اینه که تو کار رو جدی تر می گرفتی. چی شد که یهو کار موسیقی جدی تر شد؟

شهیاد: اجازه بدین من از بیوگرافی خودم شروع کنم. من در کودکی برای ادامه تحصیل به کشور آلمان رفتم. در اونجا در رشته مهندسی کامپیوتر برای ماشین آلات صنعتی تحصیل کردم. در کنارش از 14 سالگی، چون علاقه ای به موسیقی داشتم با هنرمندان نامی کشورمون که در آلمان بودند کار می کردم و در همون زمان، چهار سال هم به آکادمی موسیقی رفتم و درس موسیقی کلاسیک خوندم.

به مرور با هنرمندان ایرانی که از لس آنجلس به اروپا می اومدن همکاری می کردم. رهبری ارکستر رو به عهده داشتم، در حالی که ساز اصلی من هم پیانو بود. چون از بچگی علاقه به این کار داشتم و موسیقی توی خون من بود، تصمیم گرفتم به آمریکا، مرکز موسیقی خارج از کشور بیام. در سال 1999 از آلمان به لوس آنجلس نقل مکان کردم و در همان سال اولین آلبومم، یعنی "به نام تو" از طریق شرکت ترانه به بازار اومد.

شهیاد
شهیاد و امراه در اولین دیدار


بهزاد: شهیاد، این روزها زندگیت چه جوری می گذره و آیا خوشحالی که به لوس آنجلس برگشتی؟

شهیاد: خیلی زیاد. الان بیشتر بالا سر کارها هستم و وقتم هر روز پره. بیشتر توی استودیو و یا به دنبال ویدئو آهنگ ها هستیم.

بهزاد: ای مسئله و گرفتاری روزمره روی زندگی خصوصیت چقدر تاثیر گذاشته؟

شهیاد: خیلی زیاد. ولی فکر می کنم وقتی شما کاری رو انجام میدید و تمام تواناییت رو میگذاری تا کار بیرون بیاد، وقتی که اون به بازار میاد و هموطنان پشتیبانی می کنند و زمانی که بازدهی کار رو می بینی، خستگی از بدنت در میاد.

بهزاد: موفقیتت رو بیشتر در چی می بینی؟

شهیاد: تنوع و موفقیت کارها فقط در دست خواننده نیست. من فکر می کنم ملودی که برای آخرین آلبومم انتخاب کردیم بیشتر باب دل مردم بود، ترانه ها و کار همه کسانی که در این آلبوم زحمت کشیدند خوب بوده و فکر می کنم همه دست به دست هم میدن تا یک کار خوب بیرون بیاد.

انتشار Macromedia Studio Max 2006 - Studio 8.0

پایگاه اینترنتی Adobe امروز مصادف با تاریخ 8/8 میلادی، در گزارشی خبر از ساخت نسخه جدید نرم افزار Studio 8.0 داد. این مجموعه در حقیقت همان Macromedia Studio 8.0 و با نام جدید خود می باشد که چهار ماه پس از توزیع Creative Suite 2 توسط Adobe منتشر شده است.
همانگونه که پیش از این به تفصیل شرح داده شد، از این پس دیگر در مجموعه Macromedia Studio 8 خبری از نرم افزار FreeHand نخواهد بود و بجای آن در این بسته تلاش بسیاری شده است تا برنامه های Dreamweaver و Fireworks حرفه ای تر و کارامدتر از گذشته طراحی شوند و دو برنامه جدید نیز یعنی Houses Contribute و FlashPaper به این مجموعه اضافه شده است.
تصاویر:Macromedia Flash Professional 8
تصاویر:Macromedia Dreamweaver 8
مشاهده:ابزار لازم جهت طراحی با Flash 8.0
مشاهده:فروشگاه آنلاین ماکرومدیا


در Dreamweaver جدید ما شاهد بهینه سازی نرم افزار جهت ساخت کدهای XML بدون نیاز به هرگونه دستور خاص، پشتیبانی مستقیم از ColdFusion و PHP، امکان جابجایی و بارگزاری فایل ها بصورت خودکار و بکارگیری متدهای نوین جهت استفاده از CSS می باشیم.
نرم افزار Flash 8 نیز با قابلیتهای جدید بسیاری همراه شده است که از جمله آنها می توان به مواردی همچون امکان استفاده از تصاویر ویدویی با کیفیت بسیار بالا، بهینه سازی ابزارهای نوشتاری (Text Tools) و فیلترهای (Filters) موجود در برنامه، اشاره داشت. افزوده شدن فیلترهای جدید باعث شده است طراح به آسانی هر چه تمام برای پروژه خود افکتهایی همانند drop shadow، blur، glow، bevel، gradient bevel را اضافه نماید.
پیش بینی می شود مجموعه Macromedia Studio 8 در ماه سپتامبر (شهریور) امسال رسماً توضیع شود. با این وجود شما از هم اکنون می توانید از طریق لینک معرفی شده، نسخه زمان دار (trail) این برنامه را دانلود نمایید. ضمن آنکه امکان پیش فروش Studio 8.0 در فروشگاه آنلاین Macromedia وجود دارد.

ایران واقعی را شکست ندادیم

بالا خره ای وبلاگ ما هم درست شد !

--------------------------------------------------

مفسر فوتبال ژاپن : ایران واقعی را شکست ندادیم

تهران IranSports.Net_ سرجیو مفسر فوتبال ژاپن ضمن تمجید از پیروزی 2 ـ 1 تیم ملی فوتبال این کشور مقابل ایران گفت : تصور اینکه در این بازی قدرت برتر فوتبال آسیا را شکست داده ایم اشتباه محض است . هر چند باید از اینکه ژاپن با پیروزی مقابل ایران به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی صعود کرده خوشحال باشیم و به بازیکنان تیم ملی بواسطه کسب این پیروزی و جبران شکست بازی رفت تبریک بگوئیم ولی نباید تصور کنیم که در این بازی قدرت برتر فوتبال آسیا راشکست داده ایم چرا که ایران بدون بازیکنان اروپایی اش در این بازی حاضر شد و این بازی قدرت واقعی فوتبال ایران نبود.
وی ادامه داد : ایران در بازی رفت تیم اصلی ما راشکست داد در حالیکه ما در بازی برگشت تیم دوم ایران را شکست دادیم نباید بواسطه این پیروزی احساس غرور و افتخار کنیم .
مفسر فوتبال ژاپن اضافه کرد : در این دیدار تیم ما تنها 60 درصد نسبت به ایران برتری داشت و بازیکنان جدید بدلیل ناهماهنگی نتوانستند خلا لژیونرهای ژاپن را پر کنند.
وی با اشاره به نتیجه این دیدار تصریح کرد : گل دوم ژاپن کاملا اتفاقی به ثمر رسید و در واقع هدیه دروازه بان ایران بود نمی توان آن را به حساب یک کار تاکتیکی یا خلاقیت فردی گذاشت . به نظر من نتیجه واقعی این مسابقه همان تساوی 1 ـ1 است .
سرجیو در مورد ارزیابی خود از تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت : ایران در غیاب نفرات اصلی خود از وجود چند بازیکن جوان و نیمکت نشین در ترکیب خود سود می برد و طبیعی است نفرات جدید نتوانند در این فاصله کوتاه خود را با تیم هماهنگ کنند. البته ایران بدون لژیونرها نیمی از قدرت خود را ندارد و به همین دلیل نباید چندان از اینکه ایران را شکست داده ایم به خودمان ببالیم و احساس غرور کنیم .
این مفسر فوتبال ژاپن در پایان خطاب به زیکو گفت : مردم ژاپن در جام جهانی انتظار بازیهای بهتری از تیم ملی فوتبال این کشور دارند و بهتر است از حالا بفکر تابستان آینده درآلمان باشید.