lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

حسین کعبی: دوست دارم در انگلستان بازی کنم

فربد در حال گفتگو با حسین کعبی در اردوی تیم ملی در لندن
فربد در حال گفتگو با حسین کعبی در اردوی تیم ملی در لندن


 

حسین کعبی از بازیکنان اصلی و خوب تیم ملی ایرانه که از امید های برانکو در مسابقات جام جهانی آلمان هست.

حسین در بین باشگاههای اروپایی هم خواهان زیاد داره و چند پیشنهاد خوب هم از باشگاهای معروف اروپا فعلا در دست داره.

در کنار زمین تمرین بیشام ابی، موقعی که تیم ملی فوتبال ایران به لندن آمده بود، فربد با حسین کعبی که در کنار زمین نشسته بود گفتگویی کرد:

حسین چرا کنار زمین نشستی؟

راستش من در تمرین صبح آسیب دیدم و باید یک روز استراحت کنم تا بتونم دوباره برگردم سر تمرین.

می ببینم داری مجله کفش فوتبال نگاه می کنی، دنبال کفشی؟

آره دنبال یه کفش خوب می گردم، راستش شماره پام خیلی کوچیکه، کفش خوب اندازه پام زیاد گیر نمی یاد. گفتم تا اینجام که مرکزشه یه کفش خوب بخرم.

از اردوی لندن راضی هستی؟ خوش گذشته تا الان؟

راستش خوش که نه، چون قرار بود ۱۴ روز بمونیم، ولی برنامه تغییر کرد و ما باید برگردیم، از طرفی قرار بود ۳ تا بازی دوستانه داشته باشیم که دو تاش منتفی شد و تا الان هم که هیچ برنامه تفریحی نداشتیم.

تمرینات چطور بود؟ از امکانات اینجا راضی هستی؟

همه چیز خوب بوده، تمرینات هم خوب انجام شد، هوا هم که خیلی خوب بود، امکانات هتل و زمین تمرین هم عالیه، فقط کاش می شد بیشتر بمونیم .

فکر کنم این دومین باره که می آیی انگلستان؟

آره پارسال هم آمده بودم تا با یکی از باشگاههای اینجا تمرین کنم که به توافق نرسیدیم .

فکر کنم انگلیس چشمتو گرفته، بدت نمیاد در اینجا توپ بزنی؟

اگه پیشنهاد خوب داشته باشم میام، چرا که نه، چون اینجا رو دوست دارم؛ هم هواشو، هم امکانات فوتبالشو.

فوتبال


مطمئن هستی از آب و هوای اینجا خوشت میاد؟

آره هواشو خیلی دوست دارم، حتی وقتی که بارون میاد، آدم دوست داره که همیشه تمرین کنه و فوتبال بازی کنه، تهران که هواش خیلی گرمه وآدم اذیت می شه.

آیا تا الان پیشنهاد خاصی از باشگاههای اینجا داشتی؟

پیشنهاد یکی از پورتموث دارم که اون صد در صده و یکی هم از تاتنهام، ولی فعلا تصمیم نگرفتم تا ببینم چی می شه.

فکر نمی کنی اینجا برای بازیکنان ایرانی زیاد مناسب نباشه؟

نه، اگه بازیکن خودشو خوب نشون بده، چرا بد باشه، ما چیزی از بازیکنان اینجا کم نداریم، ما فقط خودمونو دست کم می گیریم. اگه فوتبالیست‌های ایرونی همین طوری که هستن ادامه بدن بزودی باشگاهای خوب دنیا سراغشون می آیند، همانطوری که تا الان چندتا از بازیکنان ایرانی رو بردن.

در بازی با کوئینز پارک رنجرز وقتی اون همه تماشاچی ایرانی رو تو ورزشگاه دیدی چه احساسی داشتی؟

برام خیلی جالب بود، یه حس عجیبی داشتم، انگار داشتم در ورزشگاه آزادی بازی می کردم. انگیزه ام دربازی بیشتر شده بود. اصلا نفهمیدم ۹۰ دقیقه چطوری تمام شد. من از تمام ایرانی‌های انگلستان تشکر می کنم که تا دقیقه آخر ما رو تشویق کردن و از اینکه نتونستیم نتیجه خوبی بگیریم، متاسفم.

در این مدتی که اینجا بودی تیم های انگلیسی رو چطوری دیدی؟

اینجا تیم های خوبی داره. من فوتبال انگلستان رو دوست دارم و امیدوارم که بتونم در یکی از این تیم ها توپ بزنم.

فوتبال


به نظرت علت شکست درمقابل کوئینز پارک رنجرز چی بود؟

خوب ما چند تا از بازیکنان اصلی تیم رو نداشتیم، در ضمن ما در بدنسازی بودیم و تازه تمریناتمون رو شروع کرده بودیم و اگه بازی های بعدی انجام می شد خودمونو بیشتر می تونستیم نشون بدیم.

الان با چه تیمی قرار داد داری؟

من تا یک سال دیگه با فولاد قرار داد دارم، می خوام بعد از این یک‌ سال، بازیکن آزاد باشم و اگه تا اون موقع قراردادی با باشگاهی نبندم، تصمیم دارم که در یکی از باشگاهای اروپایی بازی کنم .

سال گذشته با السد بازی می کردی، چطور بود؟

برام خیلی سخت بود و دوست نداشتم.

حسین کعبی
حسین کعبی


بازی در تیم های عربی برای بازیکنان ایرانی چطوریه؟

فوتبالشون با فوتبال ما خیلی فرق داره، فقط از لحاظ مالی و امکانات خوبه، ولی در کل به درد ما نمی خوره. بازیکن پیشرفت که نداره هیچ، افت هم می کنه. برای من اون مدتی که با السد بازی می کردم، خیلی سخت بود.

در ایران، موقعیت بازیکنان حرفه‌ای مثل خودت چطوریه؟

موقعیت بازیکنان خوب، خوبه وامکانات باشگاه ها هم بد نیست. بازیکنان خوب هم اغلب به تیم ملی دعوت می شن اگه بازی های خوبی ارائه بدن.

یه کم از خودت بگو، در کنار فوتبال چه‌کارها می کنی؟

والا من زندگیم فقط فوتباله. کار خاص دیگه ای نمی کنم. البته یه مدیر برنامه دارم که کارهای دیگرم رو انجام می‌ده، ولی من کارم فقط فوتباله و همیشه به فوتبال فکر می کنم.

حسین، چند ساله فوتبال بازی می کنی؟

من از بچگی در زمین خاکی بازی می کردم. از ۱۴ سالگی به تیمهای باشگاهی رفتم و در ۱۶ سالگی به عضویت تیم ملی نوجوانان در آمدم و بعد به تیم ملی جوانان، امید و بزرگسالان آمدم تا الان.

فوتبال


اصلیتت کجاییه؟

من اهل خوزستانم.

خیلی از ایرانیهای لندن فکر می کنن که تو به ‌زودی به لندن می آیی، خوب اگه قرار باشه به انگلستان بیای چه صحبتی با ایرانیهای اینجا داری؟

من با این همه علاقمند فوتبال که اینجا دیدم می دونم که تنها نخواهم بود و احساس غربت نمی کنم و امیدوارم که چندتا دوست خوب در اینجا پیدا کنم. البته اگه بیام.

نظرت در مورد بازی با ژاپن چیه؟

همانطوری که برانکو میگه ما هیچ بازی رو نباید دست کم بگیریم. ما مثل بازی های قبل که با تیم های دیگه انجام دادیم، بازی می کنیم و برای گرفتن ۳ امتیاز به ژاپن می رویم.

چه پیامی برای دوستداران تیم ملی و خودت داری؟

من از حمایت همه ایرانی ها از تیم ملی، چه در داخل و چه در خارج از کشور تشکر می کنم و اگه ما بعضی وقتها نتیجه خوب نمی گیریم یا احیانا بد بازی می کنیم، ما رو ببخشن. ما تمام تلاش خودمونو برای خوشحال کردن آنها می کنیم.

فکر می کنی در جام جهانی آلمان تیم ایران چه کار می کنه؟

ما تلاش می کنیم که یکی از تیم های شگفتی ساز جام باشیم.

مایکل جکسون در دوبی ظاهر شد

نخستین عکس های رسمی از مایکل جکسون از زمان تبرئه اش از اتهامات کودک آزاری که او را با چهره ای خندان در امارات متحده عربی نشان می دهد منتشر شده است.

مایکل جکسون در این عکس ها در کنار محمد بن سلایم، قهرمان مسابقات رالی امارات متحد عربی و فرزند پادشاه بحرین دیده می شود.

مایکل جکسون که 11 هفته قبل هنگام خروج از آخرین جلسه دادگاه ظاهری شکننده و نحیف داشت در این عکس ها سرحال و شاداب به نظر می رسد.

تصور می شود وی بلافاصله پس از صدور حکم بی گناهی، آمریکا را به مقصد خاور میانه ترک کرده باشد.

بنابه گزارش ها وی روز بیستم اوت از بحرین به دوبی سفر کرده است.

شایعات داغی در دوبی دایر بر علاقه وی به خریداری ملک در آنجا در گردش است و برخی گزارش های تایید نشده از خریداری خانه ای توسط او در بحرین حکایت دارد.

مایکل جکسون در کنار محمد بن سلایم
مایکل جکسون روز دوشنبه تولد 47 سالگی اش را جشن گرفت

روزنامه های محلی به نقل از محمد بن سلایم نوشتند: "طی این مدت به مایکل خیلی خوش گذشته و آنچه در دوبی دیده شگفتی و تحسین او را برانگیخته."

این عکس ها روز دوشنبه مصادف با جشن تولد 47 سالگی مایکل جکسون منتشر شد.

مخمصه حقوقی 19 ماهه این ستاره درخشان موسیقی پاپ در ماه ژوئن زمانی پایان یافت که هیات منصفه او را از کلیه 10 مورد اتهامات کودک آزاری تبرئه کرد.

وی در جریان محاکمه و پس از آن به دلایل مختلف از جمله درد کمر، چندین بار در بیمارستان بستری شد.

 

شکایت مجله بزرگسالان از گوگل بخاطر تصاویر زنان

یک ناشر مجله بزرگسالان از جستجوگر اینترنتی گوگل به دلیل آنچه نقض حق مولف در به نمایش گذاشتن تصاویر زنان عریان خوانده، به دادگاه شکایت کرده است.

انتشاراتی Perfect 10 می گوید جستجوگر گوگل تصاویری که سایتهای ثالث از وب سایت یا مجله این نشریه نسخه برداری کرده اند، به صورت غیر قانونی در اختیار کاربران می گذارد. نورم زادا، صاحب این انتشاراتی به دادگاهی در لس آنجلس شکایت کرده تا مانع از آن شود که بزرگترین جستجوگر اینترنت پیوندهای تصاویر مذکور را در اختیار همگان بگذارد.

به گفته آقای زادا، گوگل از این عکسها برای جذب کاربران بهره برداری می کند و بدین ترتیب بر درآمد آگهی های خود می افزاید. وی که اولین بار در نوامبر سال پیش طرح دعوی کرده، گفته است: "گوگل حق مولف ما را مستقیما نقض می کند. آنها آثار ما را نسخه برداری می کنند و در وب سایتشان به نمایش می گذارند. آنها همچنین در وب سایتهایی که حق مولف ما را نقض می کنند، آگهی منتشر می کنند."

این مجله در ماه ژوئن نیز شکایت مشابهی علیه سایت آمازون مطرح کرده بود. ادعا می شد این خرده فروشی بزرگ اینترنتی تصاویر زنان عریان وب سایت این انتشاراتی بزرگسالان را در جستجوگر خود A9.com به نمایش می گذارد.

نورم زادا و مدلهای مجله اش
 گوگل و آمازون دقیقا آنچه را ما تولید می کنیم به باد می دهند. اگر کسی از راه برسد و محصولتان را غارت کند، نمی توانید کسب و کار کنید
 
نورم زادا، ناشر

آقای زادا که قبلا استاد دانشگاه استنفورد و محقق علوم رایانه بوده، اعلام کرد: "گوگل و آمازون دقیقا آنچه را ما تولید می کنیم به باد می دهند. اگر کسی از راه برسد و محصولتان را غارت کند، نمی توانید کسب و کار کنید."

وی افزود این دو سایت اینترنتی دهها هزار عکس را به نمایش می گذارند تا میلیونها دلار درآمد کسب کنند. گوگل هرگونه نقض حق مولف را انکار کرده است. این ناشر می گوید که نمی تواند از سایتهای اصلی که محصولات مجله اش را به نمایش می گذارند، شکایت کند، زیرا آنها در کشورهای دیگر هستند. مجله مذکور به صورت تخصصی عکس زنانی را منتشر می کند که اندامهای بدن خود را با جراحی اصلاح نکرده اند.

سخنگوی این جستجوگر می گوید: "ما معتقدیم این شکایت اعتباری ندارد و ما قاطعانه از خود در مقابل آن دفاع خواهیم کرد."

گوگل می گوید که هیچ کنترلی روی سایتها ندارد و فقط کاربران را به سوی کلمات مورد جستجو هدایت می کند. این جستجوگر حتی حاضر شده است به آقای زادا برای مبارزه با این سایتها مشاوره بدهد.

در ماه ژوییه این غول آمریکایی که ارزش آن ۸۶ میلیارد دلار برآورد می شود، خبر داد که به لطف افزایش تبلیغات اینترنتی درآمدش در فاصله آوریل تا آخر ژوئن بیش از چهار برابر رشد داشته است. سود خالص این شرکت حدود ۳۴۳ میلیون دلار اعلام شده است. این رقم در دوره مشابه سال پیش تنها ۷۹ میلیون دلار بود.

گوگل در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۵ قریب به یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار فروش داشته که این رقم در دوره مشابه سال پیش ۷۰۰ میلیون دلار بود. ده روز پیش نیز این شرکت اعلام کرد که ۱۴ میلیون سهام به ارزش چهار میلیارد دلار را می فروشد.

برخی از رسانه های بدبین آمریکا می گویند که آقای زادا می خواهد از طریق درافتادن با بزرگترین شرکت رسانه ای جهان، برای مجله اش به رایگان تبلیغ کند. آنها می گویند که گوگل و هرزه نگاری به راحتی تیتر روزنامه های جهان می شود.

حق مولف یکی از پیچیده ترین مسایل اینترنت است و انتظار می رود با افزایش وابستگی زندگی روزمره انسان به شبکه جهانی اطلاعات، بغرنج تر شود.