lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

'لاس زدن، عاملی برای ترغیب به تجاوز در بریتانیا!'

وبسایت سازمان عفو بین الملل بریتانیا
به گفته سازمان عفو بین الملل به طور میانگین حدود 50 هزار زن و دختر در بریتانیا مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند
بنابر نتایج یک نظرسنجی در بریتانیا، یک سوم از مردم بر این عقیده اند که زنان با 'لاس زدن' تا حدودی زمینه را برای تجاوز جنسی مهیا می کنند.

این نظرسنجی، با عنوان "تحقیق در مورد تجاوز جنسی"، بخشی از طرح "مبارزه با خشونت علیه زنان" سازمان عفو بین الملل است که نتایج آن همچنین نشان می دهد حیطه "فرهنگ شماتت" فقط به 'لاس زدن' زنان محدود نمی شود: تا 30 درصد از مردم بریتانیا زن را به خاطر پوشیدن لباس بدن نما، مست شدن، داشتن معشوقه های متعدد، رعایت نکردن احتیاط ... و این که آیا در رد خواسته مرد قاطع بوده است یا نه او را در وقوع تجاوز شریک و قابل سرزنش می دانند.

به گزارش دفتر سازمان عفو بین الملل در بریتانیا، طبق قانون این کشور فرد تجاوزگر باید ثابت کند که تمام تلاش خود را کرده که مطمئن شود زن به برقراری تماس جنسی راضی بوده است. اما نتیجه این نظر سنجی حاکی از فاصله میان قانون و طرز تفکر عمومی در این کشور است.

کیت آلن، مدیر دفتر عفو بین الملل بریتانیا، در این باره گفت: "حیرت آور است که بخش بزرگی از مردم، زن را مسبب تجاوز جنسی می دانند و دولت موظف است برای مبارزه با گسترش فرهنگ شماتت زن مبارزه کند."

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که 96 درصد از پاسخ دهندگان از آمار و ارقام تجاوز جنسی زنان این کشور اطلاعی ندارند و تصور می کنند که ابعاد این آسیب اجتماعی محدود است.

وبسایت سازمان عفو بین الملل بریتانیا
وبسایت سازمان عفو بین الملل بریتانیا

همچنین به گفته سازمان عفو بین الملل به طور میانگین حدود 50 هزار زن و دختر در بریتانیا مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند که فقط 6/5 درصد از موارد تجاوز که به پلیس گزارش شده است به محکومیت فرد خاطی می انجامد. حدود هشتاد و پنج درصد از پاسخ دهندگان به نظر سنجی عفو بین الملل گفته اند که از این موضوع هم بی اطلاع بوده اند.

خانم آلن در ارتباط با این آمار گفت: "ناآگاهی و بی اعتنایی مردم به ابعاد تجاوز جنسی در بریتانیا نگران کننده است. اما از آن نگران کننده تر آمار پایین محکومیت هاست. دولت وظیفه بین المللی دارد که از نقض حقوق بشر به این شکل هولناک جلوگیری کند."

نتیجه نظرسنجی سازمان عفو بین الملل در بریتانیا در حالی منتشر شده است که در روزهای آینده این سازمان به همراه سازمان های دیگر مدافع حقوق زنان از دولت بریتانیا خواهند خواست تا با اتخاذ یک "استراتژی منسجم" به همه اشکال خشونت علیه زنان پایان دهد.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد