lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

معرفی برترین دانشگاه‌های دنیا

حضور دانشگاه‌هایی از فرانسه، استرالیا، چین و ژاپن در تازه‌ترین رده بندی بهترین دانشگاه‌های جهان، شگفتی و امیدواری صاحب نظران و کارشناسان امور آموزش عالی سراسر جهان را موجب شد.

به گزارش ایسنا، در تازه‌ترین نظر سنجی صورت گرفته از 2375 آکادمی و دانشگاه از سراسر جهان 12 دانشگاه آمریکایی جزو 20 دانشگاه برتر این فهرست 200 جایگاهی قرار گرفته‌اند.

در همین حال این فهرست نشان می‌دهد که دانشگاه‌های اروپایی بر خلاف دانشگاه‌های آمریکا جایگاه چندان قابل توجهی در رتبه بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برتر جهان نداشته‌اند و تنها چهار دانشگاه انگلیسی و یک دانشگاه فرانسوی جزو 20 دانشگاه برتر این فهرست 200 جایگاهی هستند.

نتایج نظر سنجی که به وسیله روزنامه انگلیس «تایمز» به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که یک دانشگاه استرالیایی، یک دانشگاه چینی و یک دانشگاه ژاپنی توانسته‌اند در میان 20 دانشگاه برتر این فهرست 200 جایگاهی قرار بگیرند.

این نظر سنجی نشان داد که دانشگاه «هاروارد «آمریکا و به دنبال آن انستیتو فن‌آوری ماساچوست به ترتیب رتقه‌های اول و دوم برتری دانشگاه‌های دنیا را کسب کرده‌اند با این حال دو دانشگاه «کمبریج» و «آکسفورد» انگلیس در مکان‌های سوم و چهارم این فهرست قرار گرفته‌اند و این در حالی است که پیش از این، این دو دانشگاه به ترتیب حائز رتبه‌های ششم و پنجم بوده‌اند.

همچنین این نظر سنجی نشان داد که دانشگاه پلی تکنیک «اکول» فرانسه در جایگاه دهم این فهرست برتر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش در بین 200 دانشگاه برتر دنیا، انگلیس حائز 24 جایگاه و آمریکا 54 و همچنین استرالیا با قرار گرفتن در رتبه سوم توانسته‌است که 17 جایگاه را به خود اختصاص دهد.

این رده‌بندی نشان داد که هلند به عنوان برترین کشور اروپایی از حیث ارائه آموزش عالی شناخته شده است.

این کشور توانسته است که 10 دانشگاه خود را در میان این فهرست 200 جایگاهی قرار دهد و این در حالی است که پس از این کشور فرانسه و آلمان هر یک با 9 دانشگاه رتبه‌های بعدی را از حیث ارائه بهترین آموزش‌های عالی به خود اختصاص داده‌اند.

این نظر سنجی همچنان نشان داد که 200 دانشگاه برتر دنیا در 31 کشور جهان قرار دارند.

بیش از این نیز رهبران اتحادیه اروپا طی نشست غیر رسمی که در 27 اکتبر در لندن برگزار شد بر این نکته تاکید کردند که معیارهای آموزش عالی کلید اصلی پیشرفت‌های آینده محسوب می‌شوند.

آنها در این نشست بر این نکته تاکید داشتند که اتحادیه اروپا باید اقداماتی بیشتری جهت تقویت تحقیقات و پژوهش‌ها و همچنین ابتکارات صورت گیرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد