lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

lasernet

امید وارم که از بازدید خود رضایتمند باشید

شکایت مجله بزرگسالان از گوگل بخاطر تصاویر زنان

یک ناشر مجله بزرگسالان از جستجوگر اینترنتی گوگل به دلیل آنچه نقض حق مولف در به نمایش گذاشتن تصاویر زنان عریان خوانده، به دادگاه شکایت کرده است.

انتشاراتی Perfect 10 می گوید جستجوگر گوگل تصاویری که سایتهای ثالث از وب سایت یا مجله این نشریه نسخه برداری کرده اند، به صورت غیر قانونی در اختیار کاربران می گذارد. نورم زادا، صاحب این انتشاراتی به دادگاهی در لس آنجلس شکایت کرده تا مانع از آن شود که بزرگترین جستجوگر اینترنت پیوندهای تصاویر مذکور را در اختیار همگان بگذارد.

به گفته آقای زادا، گوگل از این عکسها برای جذب کاربران بهره برداری می کند و بدین ترتیب بر درآمد آگهی های خود می افزاید. وی که اولین بار در نوامبر سال پیش طرح دعوی کرده، گفته است: "گوگل حق مولف ما را مستقیما نقض می کند. آنها آثار ما را نسخه برداری می کنند و در وب سایتشان به نمایش می گذارند. آنها همچنین در وب سایتهایی که حق مولف ما را نقض می کنند، آگهی منتشر می کنند."

این مجله در ماه ژوئن نیز شکایت مشابهی علیه سایت آمازون مطرح کرده بود. ادعا می شد این خرده فروشی بزرگ اینترنتی تصاویر زنان عریان وب سایت این انتشاراتی بزرگسالان را در جستجوگر خود A9.com به نمایش می گذارد.

نورم زادا و مدلهای مجله اش
 گوگل و آمازون دقیقا آنچه را ما تولید می کنیم به باد می دهند. اگر کسی از راه برسد و محصولتان را غارت کند، نمی توانید کسب و کار کنید
 
نورم زادا، ناشر

آقای زادا که قبلا استاد دانشگاه استنفورد و محقق علوم رایانه بوده، اعلام کرد: "گوگل و آمازون دقیقا آنچه را ما تولید می کنیم به باد می دهند. اگر کسی از راه برسد و محصولتان را غارت کند، نمی توانید کسب و کار کنید."

وی افزود این دو سایت اینترنتی دهها هزار عکس را به نمایش می گذارند تا میلیونها دلار درآمد کسب کنند. گوگل هرگونه نقض حق مولف را انکار کرده است. این ناشر می گوید که نمی تواند از سایتهای اصلی که محصولات مجله اش را به نمایش می گذارند، شکایت کند، زیرا آنها در کشورهای دیگر هستند. مجله مذکور به صورت تخصصی عکس زنانی را منتشر می کند که اندامهای بدن خود را با جراحی اصلاح نکرده اند.

سخنگوی این جستجوگر می گوید: "ما معتقدیم این شکایت اعتباری ندارد و ما قاطعانه از خود در مقابل آن دفاع خواهیم کرد."

گوگل می گوید که هیچ کنترلی روی سایتها ندارد و فقط کاربران را به سوی کلمات مورد جستجو هدایت می کند. این جستجوگر حتی حاضر شده است به آقای زادا برای مبارزه با این سایتها مشاوره بدهد.

در ماه ژوییه این غول آمریکایی که ارزش آن ۸۶ میلیارد دلار برآورد می شود، خبر داد که به لطف افزایش تبلیغات اینترنتی درآمدش در فاصله آوریل تا آخر ژوئن بیش از چهار برابر رشد داشته است. سود خالص این شرکت حدود ۳۴۳ میلیون دلار اعلام شده است. این رقم در دوره مشابه سال پیش تنها ۷۹ میلیون دلار بود.

گوگل در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۵ قریب به یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار فروش داشته که این رقم در دوره مشابه سال پیش ۷۰۰ میلیون دلار بود. ده روز پیش نیز این شرکت اعلام کرد که ۱۴ میلیون سهام به ارزش چهار میلیارد دلار را می فروشد.

برخی از رسانه های بدبین آمریکا می گویند که آقای زادا می خواهد از طریق درافتادن با بزرگترین شرکت رسانه ای جهان، برای مجله اش به رایگان تبلیغ کند. آنها می گویند که گوگل و هرزه نگاری به راحتی تیتر روزنامه های جهان می شود.

حق مولف یکی از پیچیده ترین مسایل اینترنت است و انتظار می رود با افزایش وابستگی زندگی روزمره انسان به شبکه جهانی اطلاعات، بغرنج تر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد